polls please :333

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Problemet där är att spelet i sig är totalt trasigt, och inget har gjorts åt det på jag vet inte hur många år. Då är det heller inte konstigt att folk lämnar och att det inte kommer några nya. Ffa inte när spelet med alla speedunis riktas mot unga spelare med både pay to win och instant gratification. Samma spelargrupp som är notoriskt ökänd för att varken ha tålamod eller vara speciellt lojala mot spel.

Jag är även helt säker på att när du spelade i Hydra så spenderade du rätt mycket pengar på att komma överst tidigt på topplistan och sedan snöbollade du iväg i poäng pga det. Det är ganska enkelt ett ligga etta i ett uni när man redan har kryssare medans resten av unit har små transporter. Ffa när man kan köpa sig dit nuförtiden. Ytterligare ett skäl till att väldigt många väljer att sluta och inte kommer tillbaka. Vem fan vill spendera en halv förmögenhet på att kunna ligga etta i ett sketet nätspel liksom.

Men överlag så, nä, jag tror inte att speedunis är det som kommer att få folk att stanna kvar i spelet. En del av problemet är att poängskillnaderna blir större (en dag i vac exempelvis blir väldigt mycket större skillnad i gruvprod om du jämför med ett normalt uni), en annan är att väldigt många inte orkar sitta klistrade vid en dator dagarna i ända vilket brukar vara ett framgångsrecept i främst speedunis.
      Kom igen när du smällt över 1,2k bollar i en smäll.

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
    • FrozenFury wrote:

hade ni inte problem med Choke? eller sirbotsallot i U1?

Wulves farmande har inte stoppat han från att komma ikapp alla i nya IO.

Sedan var inte elektra så jämt petter hade ledningen med 6m poäng.
      och du 20m över ankan eller 14m poäng mer än 3:e plats.
      Det är väldigt stor poäng skillnad.
      bara för att speed unin har mer poäng och ledningen blir "större" betyder inte gapet mellan era 1x unin kontont än "mindre"
      bara för att de skiljer en mindre summa.

Om någon på et 5x i allt uni skulle ha 25m ledning till andra plats och andra plats skulle ha 50m till 3:e är det fortfarande mindra gap än ni hade i Elektra.

För övrigt verkar det nya unit blomstra rätt bra.
      Men glöm ej att Ogame är ett extremt specielt spel och det kommer nog sällan få in nya spelare.
      Alla vill vara nummer 1.
      Få vill lägga energin och ännu mindre klarar att tappa något.
      Ex Borg i IO tog bort alla planeter efter 5 anfall.
      1.5m dock, inte 20
      The one and only
    • Moe Lester wrote:

Jag är även helt säker på att när du spelade i Hydra så spenderade du rätt mycket pengar på att komma överst tidigt på topplistan
      Jag spenderade 100kr på MM första veckorna lade det på befäl och geolog.
      jag var 2a person in på serven och låg 50% efter första nissen i poäng tills jag använde hans gruv prodd och snowballade med saker jag raidat från han och alla andra i unit.

Ankan wrote:

1.5m dock, inte 20
      Ber om ursäkt, blandade ihop sir godwing och Moe.
      Topp 10: 33 SADV: 17 ADV HoF: 83 HoF: 72 Rip kill: 2495 ninja: 12
      Topp 1 ACS(Fornax)